|
|

30 סיבות להיות טבעוני או צמחוני - תחליטו בעצמכם

פורסם לראשונה
יום שלישי, 10 לספטמבר, 2019, 16:58
קטגוריות: ,
מאת:

30 סיבות להיות טבעוני או צמחוני - תחליטו בעצמכם , בשר זה בריא ? הטענות שעולות אצלנו ואצל אחרים חוזרות על עצמן. אולי אתם מכירים את מקצתן, חלקן או רובם? ריכזתי עבורכם 30 טענות, תירוצים, מחשבות או איך שתקראו לזה. אם יש חדשות מוזמנים לחדש ולהוסיף לנו ואולי...תהיה לנו גם עליהם תשובה

30 סיבות להיות טבעוני או צמחוני - תחליטו בעצמכם

אכילת בשר היא נושא רחב כגודל התעשייה ומיליארדי הקורבנות שנספים מדי שנה.

האם מוצדק לאכול בשר - קורבן חלש שאינו יכול להתגונן  ? 

להלן הסיבות והתירוצים שניתן לעלות הדעת מדוע מוצדק לאכול בשר  החל מסעיף 17 אילו טענות שיש לענות עליהם כדי לקבל את ההחלטה האם להמשיך לאכול בשר או לעבור לטבעונות .

    1. הראשונה והנפוצה מכולם- בני אדם נועדו לאכול בשר

      בני האדם יכולים לאכול הרבה דברים, אם לא יהיה מזון בעולם ויותר רק פלסטיק בסוף, חלקם גם יצליחו לאכול גם את זה וכך עם האבולוציה יגדל דור שיעכל גם את זה. להגיד שבני אדם נועדו לאכול בשר זה משהו אחר. יש כל כך הרבה דברים שהאדם לא אוכל ביומיום שלו אז איך הייעוד הזה מתבטא בדבר אחד ולא אחר. ברגע שאתם אוכלים מוצראחד אתם לא אוכלים מוצר אחר שהאדם יכול לאכול 

      ואם נסתכל פנימה: ניבים הן שיניים חדות שיוכלות לתת ביס בעור חי לכל הטורפים יש את זה ולנו לא. 

      כמו כן מערכת העיכול של טורף קצרה משמעותית מזו של האדם. (לא ניכנס למידות). בשר הינו מזון שנרקב מהר ולכן דורש מערכת עיכול קצרה, לא סתם מחלות כמו סרטן המעי הגס הפך נפוץ בשנים האחרונות. לחיות בעלי מערכת עיכול ארוכה דרוש מזון עשיר בסיבים תזונתיים שיניעו את המזון הלאה הנמצא היטב בירקות, פירות וקטניות. ומעבר לכך אם תסתכלו על תעשיית החי: לזה אלוהים התכוון?! 

    2.  בעלי החיים נוצרו בשביל האדם.

      לקבוע מי נוצר למה זו קביעה מתיימרת ואם חושבים בצורה של תפקידים בעולם? מהו התפקיד שלנו? ואיך הריסת ההרמוניה שקיימת בעולם מהווה תפקיד כלשהו? אולי נחשוב איפה אנחנו משתלבים בהרמוניה המושלמת הזו ולא הורסים אותה?

      כל בעלי החיים ואנחנו בתוכם, הינם יצורים מורכבים בעלי מיליוני מרכיבים, חוכמה והרמוניה פנימית ומהווים יצורים מורכבים ומושלמים בפני עצמם. כמו שאנחנו לא נוצרנו בשביל מישהו אחר כך גם כל יצור חי מושלם ושלם בפני עצמו ולא הגיע לעולם הזה בשביל משהו אחר. 

      כמו שהשחורים לא נוצרו בשביל הלבנים, הנשים לא  נוצרו בשביל הגברים כך גם בעלי החיים לא נוצרו בשביל בני האדם.

    3. בתנ"ך מצויין שמותר לאכול בשר בעלי חיים

      התנ"ך מדבר על סדר שלום והרמוניה בעולם, על צער בעלי חיים ועל מוסר פנימי. אם אלוהים התיר אכילת בעלי חיים בזמן המבול זה כי לא היו דברים אחרים באותו זמן קצוב. בכל מקרה, אנחנו חיים בתקופה אחרת לגמרי אחרת ואמורים להתאים את עצמנו למציאות היום. אם אתם רוצים שידברו איתכם במונחים דתיים פנו לכם קצת זמן וצפו בהרצאה של אסא קיסר שמדבר על ההיבט הדתי בנושא אכילת הבשר וצער בעלי חיים. התנ"ך מדבר על סדר שלום והרמוניה בעולם, על צער בעלי חיים ועל מוסר פנימי. אם אלוהים התיר אכילת בעלי חיים בזמן המבול זה כי לא היו דברים אחרים באותו זמן קצוב. בכל מקרה, אנחנו חיים בתקופה אחרת לגמרי אחרת ואמורים להתאים את עצמנו למציאות היום. אם אתם רוצים שידברו איתכם במונחים דתיים פנו לכם קצת זמן וצפו בהרצאה של אסא קיסר שמדבר על ההיבט הדתי בנושא אכילת הבשר וצער בעלי חיים.

    4. בכל העולם צורכים מוצרים מן החי

      עובדה חיה היא שיש מיליונים בעולם שלא צורכים מוצרים מן החי וחיים היטב בבריאות והנאה. אם תתענינו ותבחנו היטב אין ולא רכיב אחד שיש במוצרים מן החי ואין בצומח. בעולם כיום יש שפע נרחב של דגנים, קטניות, זרעים, אגוזים, פירות וירקות. כל קשת הרכיבים התזונתיים נמצאים סביבנו ובהישג יד. לימוד קצר על תזונה שמהווה בסיס חשוב לכל אדם ילמד אתכם מהם אבות המזון החשובים ואיך להרכיב את הארוחות שלכם בכדי שיזינו אותכם באופן מושלם. בהודו יש ערים שאוסרות להכניס מוצרים מן החי ועיר באיטליה מנסה לאסור למכור מוצרים מן החי בתחומה. נכון התהליך הוא רק בתחילתו. באיזה צד של המתרס אתם רוצים להיות?

    5. גם צמחים מרגישים

      צמחים אולי מרגישים. אך להשתמש בזה כתירוץ לכך שבעלי חיים בוכים צועקים מדוכאים מדממים וסובלים? כפי שאנחנו לא משווים את עצמנו לעצים. כפי שאנחנו מהווים חלק ממשפחת בעלי החיים נדרש לנו חופש תנועה חום, אהבה ומשפחה כך גם כל שאר בעלי החיים. העגל אינו שונה מהכלבלב והתרנגול אינו שונה מהחתול. כל היצורים החיים נולדו חופשיים ומי אנחנו למעשה שנמנע מהם את החופש הזה?

      פיטר סינגר,  פילוסוף אוסטרלי-יהודי,  כתב על כך, שבכל מקרה עדיף לאכול צמחים ולא חיות שאוכלות צמחים, כי אכילת חיות גורמת בעקיפין להרג כפול ומכופל של צמחים, שנאכלו על-ידי החיות (כמות הצמחים הנדרשת כדי לכלכל חיות שנאכלות כבשר גדולה פי כמה מכמות הצמחים שהייתה נדרשת לו נאכלו צמחים ישירות). 

    6. אם לא נהרוג בעלי חיים הם יתרבו בקצב אדיר

      הכמות העצומה שבעלי החיים בתעשיית החי נולדים ומומתים אינה טבעית. המשקים החקלאיים מרבים את בעלי החיים הרבעה מלכותית ואכזרית. 

      באופן טבעי בעלי החיים לא מתרבים בזעיר אנפין באופן בו הם מתרבים כיום. אופן החיים שלהם גם אינו נחשב חיים אלא ניצול וביטול כל זכויות בסיסיות לטובת כסף והנאה. ההרבעה, הגידול וההרג ההמוני מייצר כמויות פסולת תרופות וצואה אדירים נשפכים בסופו של דבר לנחלים ומזהמים באופן בלתי הפיך את הסביבה. לפי דו"ח האום התעשיה מן החי היא הגורם מספר 1 לאפקט החממה יותר מן הרכבים. באופן טבעי כל זה לא היה קורה.

    7.  B12   קיים רק בבשר ואם לא נצרוך בשר נהיה במחסור

      שנים רבות היה "אופנתי" או קל להגיד ש- B12  יש רק במוצרים מן החי. אך B12 קיים גם באצות, בתמר הינדי ויש הנשבעים שגם בכל מה שמוחמץ או עבר תסיסה (טמפה, כרוב מוחמץ וכד). אך למעשה זה כלל לא משנה. למה? לא בגלל שהויטמין הזה לא חשוב. נהפוכו.

      בבדיקה שנעשתה על טבעונים מלידה שלעולם לא לקחו אף תוסף נמצא כי קיים בגופם ויטמין זה.

      מכך הוסק, ש –B12   נוצר בגופינו לבד בדיוק כפי שויטמין D, נוצר מהשמש, אך מאחר שצרכנו אותו מבחוץ הפסקנו לייצר זאת. אז למה כל המקורות שצינתי מעלה לא חשובים? כי B12  קיים כיום בעשרות מוצרים. אם זה חלב ומעדני סויה, לחמים חטיפים וכו'. מעבר לכך הוא נמצא כיום בבקבוק נוזלי (המלצות רבות מדברות לבחור את הסוג המופק ממתילקובלמין כסוג הטוב יותר) תמצית זו למעשה מופקת מתסיסה של חידקים בדיוק כמו הצורה הטבעית שלה. כמות קטנה של ויטמין זה מספיקה לשנים ותלויה בעיקר בכושר הספיגה של הגוף. בשביל B12 לא צריך להרוג פרה. אלא רק לקחת תמצית זעירה פעם בתקופה וככל שנשמור עעל אורח חיים כמה שיותר נקימרעלים כך הויטמינים יספגו טוב יותר.

    8.  מאיפה נצרוך חלבון אם לא במוצרים מן החי? קטניות, דגנים פירות ואגוזים

      חלבון נמצא ברוב המזונות שלנו: אם זה קטניות, דגנים פירות ואגוזים.  כמות גבוהה במיוחד קיימת בחומוס, שעועית, טופו, שיבולת שועל, בננה והרשימה ארוכה. אכילת כמות גדולה מדי של חלבון תפגע בנו ויחסרו לנו מרכיבי מזון אחרים חיונים לא פחות. לכן ארוחות מאוזנות ולא מרובות חלבון יטיבו איתנו ועדיף לנו להסיר דאגה מליבנו כי חלבון הוא מרכיב נפוץ. 

    9. בטבע חיות אוכלות חיות אחרות

      בטבע טורפים צדים את הארוחות שלהם באופן טבעי. לא כולאים משבטים, מעוותים ושאר זוועות.

      התעשיה הזו מפירה לגמרי את ההרמוניה של הטבע וגורמת סבל מתמשך לבעלי החיים. מה שגם, קיים כיום מגוון תזונתי נרחב ומושלם שלא קיים לטורפים בטבע. וגם על זה שאנחנו לא טורפים כבר דברנו לא?!

    10. שחיטה כשרה היא הומנית לבעלי החיים

      תחילה כאשר הופכים בעל חיים לעסק הוא הוא הופך למוצר ובמטרה להגדיל את הרווח הכלכלי שלו כשלמעשה מדובר בבעל חיים חי ונושם בעל צרכים בסיסים. שחיטה כשרה בסך הכל מכשירה את בעל החיים לפני ה"שחיטה". איבוד ההכרה בזמן השחיטה בחיות אלו יארך יותר זמן, הגסיסה היא ארוכה יותר ולכן החיה סובלת יותר, לא סתם מספר מדינות באירופה ביקשו לאסור את השחיטה הכשרה במדינותיהן. אך הסבל של בעלי החיים אינו מסתכם בשחיטה אלא הוא עצום לאורך כל התהליך מרגע גיחתם לעולם והפיכתם ל"מוצר". כשלמעשה הם נולדו כיצורים חופשיים מורכבים ושלמים בפני עצמם.

    11. לא צריך להלחם בזה שאנשים לא יאכלו בשר אלא במגדלים ובפיקוח על התעשייה.

      תעשית הבשר נהייתה יותר ויותר אכזרית כלפי בעלי החיים בשיל התחרות הטבעית של התעשיה. יותר ויותר הוכחות שמוצגות בזכות עמותות על בעיות סניטריות ואלימות קשה כלפי החיות וזה עוד לכאורה "במדינה מתוקנת".  הפיכת בעל חיים למוצר היא הבעיתית כאן. בעבר היה חוקי להחזיק עבדים, להפלות נשים וכן הלאה. אם רוצים להמנע מהברוך האינסופי הזה צריך פשוט להמנע ממנו ולמנוע אותו.

    12.  אם אני לא אוכל אחרים יאכלו

      כל צרכנות משפיעה על התעשייה. ככל שהצריכה עולה כך גם התעשיה גדלה ולהפך. בשנים האחרונות השוק התחיל ממש להשתנות בעקבות דרישה רבה למזון טבעוני. ההיצע גדל ונהיה נגיש ונפוץ בכל מקום ובעקבות כך, גם תעשיית הבשר סימנה ירידות גדולות גם אצל צרכנית הבשר הענקית - ארה"ב.


    13. אז אני אוכל בשר מה אני כבר משנה ? 

      לכל אדם יש כח צרכנות גדול והוא משפיע על השוק. אומרים שאדם ממוצע שצורך בשר גורם למותם של כ -4000 בעלי חיים במהלך חייו. לחיה הספציפית שאסונה נוחת עליה, זה מאוד משנה. אז אם נצרוך בתבונה נשפיע יחד כל אחד לבדו וכולנו יחד. כל פרט חשוב

    14. חוקי להרוג בעלי חיים אז למי אכפת? 

      גם העבדות היתה פעם חוקית. פה אנחנו למעשה פונים לרגש ולתבונה שלך. גם אם זה חוקי האם זה נראה לך נכון, צודק, מוסרי? האם אתה צריך חוק כדי שיגיד לך כל דבר מה טוב ומה לא?

    15. בשר זה טעים

      תתחיל לעשות רשימה של מאכלים טעימים שאתה מכיר שהם לא מהחי תתפלא שכבר אתה מכיר עשרות מנות מעולות וברגע שתתחיל לחקור לעומק תיחשף לעוד עשרות מנות טעמים חדשים ועשירים . 

      יש מיליוני מתכונים שלא טעמת ואולי הם יותר טעימים ממה שאתה מכיר? בסוף שתמצא את מה שנכון וטוב לך. 

      המטרה היא לא לוותר על דברים טעימים, אלא לעשות את הבחירה המודעת.

    16. בשר  עושה לי טוב ואם טוב לי כרגע אין לי צורך לשנות

      יש כמה רבדים, אם זה שאתה יודע שמה שעושה לך טוב גורם לסבל של בעלי חיים? אולי ההתנהלות כרגע מבוססת על הרגלים וההרגל הוא זה שמשדר נוחות? אולי אם תנסה משהו אחר באופן מסודר לחודש- חודשיים אך באופן מסודר יגרום לך להסיק מסקנות שונות? שינוי הרגלים הוא לא נח בהתחלה אך בסוף נותן סיפוק רב

    17. אני מכיר משהו שאכל בשר וחי עד גיל 90

    18. צריך לחלוב את הפרות כדי שלא יכאבו להן העטינים

    19. הכל לא בריא- אין לזה סוף

    20. החיה כבר נהרגה
    21. יש חיות שנועדו לאכילה ויש חיות שנועדו למחמד והנאה

    22. למה אני הגעתי לראש שרשרת המזון?

    23. יש כל כך הרבה סבל בעולם. למה לא לחשוב קודם על הילדים בסין, סוריה, אפריקה וכו.

    24. מאיפה יהיו ירקות וקטניות לכולם?

    25. לא לאכול אף מוצר מהחי ? זה קיצוני מדי 

    26. תמיד אכלנו ביצים חלב ובשר מה ההבדל?

    27.  טבעונות היא דת! 

    28. דגים מרגישים ?
    29. נורמת אכילת הבשר המשיכה באופן ישיר מהחקלאות הביתית

    30. שאלה 30 - אז מה הסיכום ? מדוע אין לכם תשובות לכל דבר ???

סיכום הטענות

האם הטענות הללו הן שטיפות מח וצורות מחשבה שקבלנו מהסביבה? האם תפיסת העולם שלנו מבוססת על תפיסה הזויה שאנחנו במרכז ההחלטה האם להמשיך לאכול בשר או לעבור לטבעונות האם אנחנו בוחרים לראות את המציאןת כפי שהיא או לחיות באגדות .

אודות הכותב




""
לכתבות של הכותב

נשים

נשים - אופנה וסטייל
שמלות ערב , שמלות כלה, אופנת נשים גדולות , בגדי ספורט לנשים , תיקים ועוד

גברים

גברים
אופנה לגברים , נעלי ספורט , מותגים Online - Best Seller

ילדים

תינוקות , ילדים , נוער
אופנה לילדים ליום ולארועים: בגדי ילדים לאירועים, שמלות לבת מצווה ושושבינה . משחקים לילדים ועוד

תינוקות

תינוקות
בגדי תינוקות , מוצרים לתינוקות , ועוד

בית

מחפשים מוצרים לבית?
היכן ניתן לקנות מצעים, טקסטיל , חפצי נוי רהיטים ייחודיים במחירים אטקרטיבים כל השנה

למשפחה

כל מה שגורם שמחה בלב
עיצות לטיול, מסעדות ממולצות , טיפולים ועוד
עכשיו במחיר מבצע //
כתבות //
לגבי מיקום הצימרים, הבחירה של מיקום בצימר צריכה להיות בהתאם לאופי, הטעם והרצון של הנופש בצימר. ישנם צימרים לאורכה ולרחבה של כל ארץ ישראל (רובם ממוקמים בצפון הארץ), והבחירה היא כולה שלכם
 כמה כללים כיצד לקנות נכון בגדי נשים כדי להראות בסטייל , להראות בסטייל זה לא רק לקנות מותגים , אלא לדעת איך להתאים אותם למידות הגוף ולפריטים אחרים , בכתבה זו רינה בר , סטיליסטית של נשים מצליחות  תלמד אותכם כיצד לקנות נכון , ולהתאים בגדים בחנויות ובחנויות בגדים
אופנת נעלי אולסטאר חזרו ובגדול , ומי שלא זרק אז בכלל הרוויח , כיצד ניתן לשלב אותם במלתחה ?  עיצות מסטיליסטית אישית ובפעם הבאה נשמור בארון , לדעתינו גם הקידס הלבנות בדרך
עיינים ירוקות , אלו עיניים יפיפיות , כאן תמצאו טריקים ורעיונות כיצד להבליט את העיניים שיראו כמו אבני חן נדירות בפנים 
חשוב להתאים את סגנון המצעים לעיצוב הכולל של חדר השינה , יש מוטיב חוזר של הרומנטיקה ולורה אשלי  בחדר השינה , פרחים , מצעי סאטן כותנה ,צורות גאומטריות וגם רטרו . להלן טיפים לשילוב מצעים ושדרוג עיצוב חדר השינה , באמצעות צבע , מצעים וכריות נוי   
קולקציית מזרנים חדשה בשמרת הזורע!  מחיר סביר, חיים בריאים, ונוחות עילאית עם תמיכה מלאה לגוף, אלו הקריטריונים החשובים בהם התמקדנו בקולקציה החדשה של המזרנים מבית שמרת הזורע
ההתלבטות התמידית מה ללבוש לנשף. ? הפיתרון הוא שמלת נשף - קוקטייל השילוב המנצח בין שימלת ערב אלגנטית לשימלה קלילה וצעירה איך להראות מהממת מבלי לגלות את המחיר האמיתי
ציוד למטייל עודפים -אז איך בכל זאת אפשר להצטייד לטיול הגדול מבלי לבזבז את כל חסכונותכם? השתחררתם סופית מכל המחוייבויות והחלטתם להגשים את חלומכם ולצאת סוף סוף לטיול הגדול? היכן לקנות אוהל בזול , גרבים חמים ובקיצור איך לצאת לטיול הגדול ולהצטייד בזול.
מבזקים מבצעים //
מבחר שמלות ערב צנועות להשכרה 
אלה לי , ELALI - שמלות ערב צנועות , להשכרה
0528459556
נטעלה - שמלות בת מצווה , שמלות שושבינה , שמלות ארועים לנערות
היגעו פריטים חדשים מגדולי המעצבים בעולם: אקססוריז , בגדים , נעלי נשים
סימיוני מותגים יד שניה - בוטיק בגדי נשים מותגי על ועודפים ברעננה
09-7484189
עודפים ב50% הנחה
טלנה - שמלות ערב וכלה למכירה להשכרה בעיצוב אישי
שילחו בקשה בצור קשר
אודות

באתר אוסף ייחודי של חנויות ונותני שירות אשר נבחרו בקפידה, אשר מאמינים בשירות מעולה במחיר מעולה כל ימות השנה, באינדקס מוצגים חנויות מעצבים, חנויות מפעל, חנויות יבואן, חנויות עודפים, חנויות יד שניה, ונותני שירותים אחרים, אשר דוגלים באיכות גבוהה , שירות מעולה במחיר שפוי .

 קופונים, מבצעים, איכות גבוהה, מחיר מנצח!
165 קטגוריות
28 עסקים
350 מבצעים
40000 כניסות
הצטרפות עסקים לפורטל //
שלח >